El Tastador de Llibres

Il.lustraciò de Laia Molina @laiamhu 

- I què fas, amb els llibres?... Xucles les pàgines?
- Què dius, tros de col!
- No dius que ets ‘tastador de llibres’?
- Sí
- I què fas amb ells?
- Faig el que es fa amb els llibres!
- Ein?...            
- Els llig!!!
- Els llibres?... Els lliges?...
- Sí?
- Sí.
- Tu sol?
- Tot sol.
- I no t’avorreixes?
- De llegir llibres?... Tu estàs fava?... Com vaig a avorrir-me llegint llibres?...
- Ma mare diu que són un rotllo...
- Què noooo, que expliquen històries molt xules!!!
- I diu que tots conten el mateix....
- Què nooooo!!!
- Tooots els llibres no expliquen el mateix?
- Què nooooooooo...
- Per això la meua germana en té ara tants a la seua casa nova... 
- Jo tendré una “Biblioteca de Tastallibres”, on estaran tots els llibres que he ‘tastat’.
- Potser podria.... Podria... A lo millor podria... Llegir... Algun llibre teu...
- Clar!!! Jo te’n deixe un molt xulo que parla d’un xiquet que mai havia llegit un llibre.
- Com jo?
-Com tu.
- Quan me’l deixaras?
- Ara mateix, tin...
- Laputamare!
- Has dit laputamare?
- Sí.
- Jo no ho havia dit mai.
- Ara ho has dit.
- No.
- Sí.
- No ho he dit.
- Ho acabes de dir.
- Però perquè ho has dit tu.
- Ja, però ho has dit.
- Sí.
- A mi se m’ha escapat.
- A mi no...
- No, tu ho has dit així: laputamare
- Tampoc no és greu, no?
- Crec que no.
- Creus?
- Una de la tele que va per les cases diguen què està bé i què està mal, diu que no es pot dir #laputamare ni #hostia.
- La coneixes?
- No.
- I dius que va pertot arreu diguen què està bé i què no?
- Li diuen Super Nanny.
- Quin nom més lleig.
- Jo li dic Super Nanai.
- I li has sentit dir que llegir està bé?
- No... Crec que no.
- No ho entenc... Si va per ahí diguent què està bé i què no està bé, perquè no diu que llegir està bé i que no llegir no està bé.
- A lo millor ho ha dit i jo no ho he escoltat... Com que sempre estic al meu món.
- Sí?
- Sí... Tinc un... món meu...
- Com es diu?
- Com es diu què?
- El monteu.
- Mmmmm.... Mónmeu, es diu.
- I com és?
- Estiu... Sempre és estiu. I amb gelat de torró, cacaus i tramussos.
- A la platja?
- Noooo!... És al secà... A la Calderona... Hi ha una garrofera molt gran, i dalt tinc una caseta de fusta amb una finestra que es veu el cel... Un tros molt gran de cel...
- Com mola!
- També tinc un gos.
- I què feu?
- Estem allà... Tranquils... I quiets, tots dos... Mirem per la finestra...
- I llegiu?
- Què no, pesat... Estem així, junts, i au... Jo li toque el llom i ell em llepa el dit gorrí. Estem així, mirant el cel... I menjant gelat, cacaus i tramussos.
- Perquè no escrius el conte de Mónmeu?
- Vols que conte que un xiquet i un gos  mengen cacaus i tramussos dalt d’una garrofera de la Calderona?
- Sí... I jo el taste després.
- I explique això del dit gorrí també?
- I tant!... I si m’agrada, li’l done a l’EDITOR.
- Qui és eixe?
- El qui fabrica els llibres que lligen els xiquets...
- I diu quin està bé i quin no?
- No, això ho faig jo, que sóc el ‘tastador de llibres’... Jo faig això: els llig i li dic: ‘este està bé, esté és avorrit’.
- Com la Super Nanai?
- Hahahaaa... Sí.
- El Mónmeu un llibre?... Laputamare....
- Que no te’l llegiries?
- I tant!!!!!!
- Doncs ara ja saps perquè no havies llegit un llibre abans.
- Perquè no havia escrit Mónmeu?
- Noooo, tros de col... Perquè no havies trobat “El llibre què t’agradava llegir”.
- Pot ser... Pot ser...
- Tin, vinga, va... Pren aquests fulls... Bolígrafo o llapissera?
- Llapissera, llapissera, per si he d’esborrar alguna cosa...
- Busca’t un raconet tranquil i comences a escriure.
- Ja?... I per on comence?
- “Comences pel principi i quan arribes al final, pares”.
- Em pots escriure això que m’has dit?
- Està al llibre: Alícia al País de les Meravelles.
- Alícia on?
- És el nom d’un llibre, on està escrita la frase que t’he dit del ‘principi i el final’.
- Crec que també m’agradaria llegir eixe llibre.
- Veus?.... Ja tens ganes de llegir-ne un altre llibre!!!!!
- Però primer hauria de llegir el meu Mónmeu.
- Sí, primer has d’escriure Mónmeu.
- Ja...
- Vinga... Tira-li.
- D’acord?
- D’acord.
- I au?
- I au.
- Vaig?
- Vés.
- Adeu.
- Adeu.


(Escrit a València, 30 de maig de 2015)

Comentarios

  1. "Tastador de llibres"! Quina faena tan xula! Els que ho fem sovint, això de tastar llibres, sabem que enganxa... si damunt en poguérem viure... mel!
    Sou dues artistes, quin plaer compartir estonetes amb vosaltres (perquè segur que en compartim més! ;))
    Un bes! :)

    ResponderEliminar
  2. "Tastador de llibres"! Quina faena tan xula! Els que ho fem sovint, això de tastar llibres, sabem que enganxa... si damunt en poguérem viure... mel!
    Sou dues artistes, quin plaer compartir estonetes amb vosaltres (perquè segur que en compartim més! ;))
    Un bes! :)

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

El silenci d'Ara

Rates, grills i pardalets

Pregó Festes Majors 2018 en Massamagrell